BOJE I GEOMETRIJSKI OBLICI

Tijekom svakodnevnog odgojno – obrazovnog rada uočile smo da pojedina djeca ne razlikuju boje te da još nisu usvojila njihove nazive. To nas je potaknulo na osmišljavanje aktivnosti u kojima će djeca ponavljati boje, ali i proširivati svoje znanje o geometrijskim oblicima. Odgojiteljice se u svom neposrednom odgojno – obrazovnom radu uvijek vode činjenicom da se kroz igru najbolje uči. Kroz igru su aktivna sva osjetila, a njima djeca najbolje stječu iskustva i dolaze do spoznaja. Svoje spoznaje o bojama i geometrijskim oblicima proširivali smo kroz radno – praktične aktivnosti (čekići, čavlići), konstruiranje drvenim geometrijskim tijelima te magnetnim oblicima, ali i kroz tjelesne aktivnosti u sportskoj dvorani. Također smo radili na razvoju operativnog mišljenja kroz klasifikaciju prema zadanom kriteriju (prema boji ili obliku). Učili smo i koje boje nastanu miješanjem osnovnih boja što su djeca mogla samostalno istražiti kroz likovne aktivnosti. Tijekom šetnje okolicom vrtića kroz razgovor smo analizirali predmete i pojave oko sebe imenujući boje i oblike. Igra ima najvažniju ulogu u djetetovu razvoju, ona snažno budi i razvija sve psihičke i tjelesne sposobnosti, a „Limači“ su upravo kroz igru uspjeli proširiti svoje znanje i spoznaje o bojama i oblicima.

Odgojiteljice Tina i Katarina